فایل سل

فایل سل 3

فایل سل

فایل سل 3

دانلود پاورپوینت نقد و تحلیل دو خانه برای دو دوست-گنبد کاووس

دانلود پاورپوینت نقد و تحلیل دو خانه برای دو دوست-گنبد کاووس
پاورپوینت و پروژه آماده نقد و بررسی خانه مسکونی دوخانه برای دو دوست در شهرستان گنبد کاووس در گلستان به همراه نقشه و پلان و نما و برش تصاویر
دانلود پاورپوینت نقد و تحلیل دو خانه برای دو دوست-گنبد کاووس این پروژه به طور تخصصی در مجموعه تیردار تهیه و تنظیم شده است.
پروژه مورد نظر در یک پاورپوینت و قابل ویرایش در 36 اسلاید آماده شده است.

فهرست موضوعات:
  • معرفی مهندس فیروز فیروز ............................................... 3
  • اطلاعات پروژه ................................................................ 5
  • موقعیت قرارگیری ساختمان .............................................. 7
  • معرفی بنا ...................................................................... 8
  • بررسی بنا و فرم ............................................................ 10
  • تعیین عرصه ها ............................................................. 13
  • بررسی و معرفی پلان ها ................................................ 14
  • نمایش فضاهای داخلی ................................................... 18
  • دیاگرام فضاها ............................................................... 19
  • تحلیل و بررسی ساختمان .............................................. 20
  • بررسی باد و نور ........................................................... 21
  • بررسی نما ................................................................... 24
  • تصاویر خارجی ............................................................... 30

چکیده:

مهندس فیروز فیروز متولد سال 1333، از دانشگاه پرات نیویورک در رشته معماری در سال 1363 فارغ‎التحصیل شد.
پس از بازگشت به ایران در سال 1370 دفتر & فیروز و همکاران& را تاسیس نمود. از آن سال به بعد در مباحث مختلف مانند مرمت، بازسازی و نیز طراحی و نظارت خانه های مسکونی، ویلایی، اداری، تجاری و موزه مشغول به کار بوده است.
پروژه & دوخانه برای دو دوست & درگنبد ، یکی دیگر از آثار اوست که رتبه اول & جایزه بزرگ معمار& در سال 80 را نصیب او نمود.


این پروژه در مقوله ارتباط بنا با معبر عمومی بحث خاصی را مطرح می کند هدف ، دستیابی به راه حلی جدید در قالب مقررات عمومی ( 60% زمین ساختمان و دو طبقه ارتفاع مجاز ) است. در قطعات تفکیکی کوچک ، بنا عموماً پس از رعایت 40% فضای آزاد برای محوطه سازی در یک طرف زمین قرار گرفته و تمامی عرض زمین را در ضلع مجاور معبر عمومی اشغال می کند . در این روش متداول ساختمان سازی، به دلیل بسته بودن دیوارهای دو طرف ، ضرورت ایجاد پنجره در نمای رو به معبر عمومی با نیاز به حفظ حریم خصوصی در تضاد قرار گرفته و به استفاده دایم از پرده و کرکره می انجامد و از طرف دیگر افق عرضی خیابان هم بسته می شود.

پروژه خانه گنبد از دو خانه مستقل تشکیل شده است که در دو زمین مجاور بدون دیوار جدا کننده مالکیت ها قرار گرفته اند . خانه های مورد نظر ، بنا به تقاضای کارفرما ، بصورت مشابه طراحی شده اند . حجم کلی هر یک از دو خانه ، مکعب مستطیلی را تشکیل می دهد که طبقه همکف آن به کاربری های روزانه و طبقه بالا به اتاق های خواب اختصاص دارد . ساختمان ها با یک ایوان ستون دار به حیاط متصل می شوند .


از خصوصیات این بنا سادگی و عدم خود نمایی در نما است. اکثر کارهای این معمار فرم گرا نیستند و بیشتر به پلان و روابط آن دقت نظر دارد. این بنا به نوعی از اصل معماری ایرانی استفاده کرده به گونه ای که تفکیک بیرون و درون درآن صورت گرفته است.
در طبقه همکف به دلیل عدم امکان ساخت زیرزمین در شهر گنبد کاووس کلیه کاربری های فنی ، نظیر پارکینگ و تاَسیسات با پذیرایی و ناهارخوری و آشپزخانه گرد هم آمده و نوعی پلان آزاد را با حداقل تعداد در تشکیل داده اند . در طبقه بالا اتاق های خواب حول یک فضای باز که بر طبقه پایین مشرف است ، در کمال سادگی طراحی شده اند.

در این پروژه با افزایش فضای باز نسبت به مقدار مجاز ، از محدوده کناری زمین نیز به مقدار 2 متر و 3 متر عقب نشینی شده است. حذف دیوار حایل بین دو ملک به تقاضای کارفرما فاصله ای معادل 6 متر را بین دو بلوک ایجاد کرده است، از این طریق امکان ایجاد نورگیر در چهار طرف بنا حاصل شده است. و ادامه در پاورپوینت ...
تصاویری از پاورپوینت:



پاورپوینت آماده و کامل بررسی خانه ای برای دو دوست در گنبد-اطلاعات کامل مربوط به خانه دو دوست در شهرستان گنبد-گلستان-نقشه و پلان و برش و نمای خانه ای برای دو دوست در گنبد-دانلود پروژه آماده و کامل بررسی خانه دو دوست در شهر گنبد گلستان-بررسی فرم و دیاگرام و سیرکولاسیون خانه دو دوست گنبد-نقد و تحلیل و بررسی خانه دو دوست مهندس فیروز در شهر گنبد-آشنایی کامل با خانه دو دوست مهندس فیروز فیروز در شهرستان گنبد-تصاویر داخلی و خارجی خانه دو دوست فیروز در شهر گنبد-دانلود پروژه دو خانه برای دو دوست مهندس فیرور در شهرستان گنبد-تحلیل پلان و نما و فرم و روابط خانه دو دوست در شهر گنبد-دانلود پاورپوینت آماده بررسی دوخانه برای دو دوست شهر گنبد,نقشه وپلان وتصاویر کامل دوخانه برای دو دوست,اطلاعات کامل دوخانه برای دو دوست

              این پروژه به طور تخصصی در مجموعه تیردار تهیه و تنظیم شده است. پروژه مورد نظر در یک پاورپوینت و قابل ویرایش در 36 اسلاید آماده شده است.   فهرست موضوعات: معرفی مهندس فیروز فیروز   ...............................................   3 اطلاعات پروژه  ................................................................ &n ...

دانلود پاورپوینت آماده بررسی دوخانه برای دو دوست شهر گنبد


نقشه وپلان وتصاویر کامل دوخانه برای دو دوست


اطلاعات کامل دوخانه برای دو دوست

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.